Dračí golf v Bílovicích | Junák Šlapanice

Dračí golf v Bílovicích

Desítka Draků se sešla v sobotu 18.10 2014 večer na Boudě, a protože se stmívá brzy, hned po rozbalení spacáků a krátkém pokecu se hrál Hágen. To je mezi hrami oddílová stálice a věřte nebo ne, kluci ji vydrželi hrát skoro do devíti hodin! Mezi tím u ohně seděli bývalí a i někteří současní členové oddílu na setkání s názvem Slunečnice. Opékali špekáčky, sýry, povídali… Pohodička. Ani jim moc nevadilo, že kolem neustále brousili Hágenisti s baterkami J. Když byli kluci vymrzlí dost a dost, přesunuli se do vytopené Trojky a před hygienou se hrála dvě kola Bangu. Krysařík (v obou kolech byl šerifem) odrážel útoky zákeřných banditů, ostatní se snažili, co to šlo, a že to šlo dobře dokazuje Peklík – ten ožil snad 8x za sebou v roli Teréna Killa. Po hygieně nás opustila Renča s Martinem a jeli nocovat domů. Nejmladší člen Draků (je mu teprve 25 dní) totiž v noci občas dost vyvádí… Když si kluci zalezli do spacáků, vybalil jsem starou Dračí kroniku a vysvětlil klukům pravidla následujícího kvízu: přečtu vždy úryvek ze zápisu a kdo první pozná, ze které akce je, řekne to a získá bod. Ovšem pozor: tip má jen jeden. Když provaří, v tomto kole podruhé hádat nesmí a šanci mají ostatní. Jako nejlepší pamětník se ukázal Filíš těsně následovaný Zubničkou a Kloubem. Zato Kostra zklamal na celé čáře a získal jen jediný bod. To i Peklík získal dva! Je docela škoda, že tu dnes s námi nejsou Tobík, Tom Rigl nebo Bert – to jsou kluci s tradičně skvělou účastí na akcích, ti by pořadím jistě zamíchal! A sám taky žasnu, kolik už těch výprav na různá místa za 6 let fungování družinky Draků bylo – určitě víc, jak 50! Ráno vyhlašuji budíček písničkou „Nádraží“. Venku vysvítá sluníčko, je půl deváté. Luxusní noc. Balíme, snídáme, chystáme se a vyrážíme. Jára s Kostrou a Krysaříkem vycházejí o malinko dřív a nakupují v Albertu sváču. Přichází i Renča s Martinem a všichni se opět setkáváme na konečné trolejbusu. Jedeme do Brna a pak vlakem do Bílovic. Cesta je krátká, u cíle jsme chvíli po desáté. Od půl jedenácté máme domluvený minigolf na místním školním hřišti. Obsluha už nás očekává a zatím pilně ometá z drah napadané listí. Kluci nejprve chvíli trénují, pak se dělíme do trojic a hrajeme. První kolo jasně ukazuje, že favoritem je Zubnička. Vítězí s 36 body, zatímco Kloub a Kostra na dalších místech mají mnohem více. Ve druhém kole se ovšem mezi vítěze vklíní i Jára, který si mezi hrami polepšil o celých 20 bodů! A podobné je to v kole třetím. Golf je sice skvělá hra, ale čas běží a my musíme dál. Míjíme Resslovu hájovnu a kempujeme na rozcestí u Resslova památníku. To už máme za sebou několik kol Bomby, ve které se pro změnu Zubňovi nedaří vůbec, protože má nejkřiklavější oblečení. Zato ostatní jsou nadšení, obzvláště když odměňování zasponzoroval dobrosrdečný Krysařík třemi balíčky tic-taců. U památníku svačíme a hlavně sbíráme kaštany pro zvířátka. Než kluci naplní tašky, chystám bojovou hru s názvem Dítě v indiánském ležení. Spočívá v tom, že pětice obránců se snaží ubránit prostor, kde je pomyslné dítě (krabička od oplatků) a dva osvoboditelé se jej snaží osvobodit. Vypadá to zpočátku skoro nemožně, ale těsně před vypršením limitu se to v prvním kole Filíšovi s Zubňou daří. Podobně úspěšní jsou později Kloub s Kosťou, zatímco Jára s Krysaříkem a nakonec Peklík se Zubňou úspěšní nejsou. Balíme a jde se dál. Asi dva kilometry do kopce a jsme u rozcestí pod Hády, o dalších pár stovek metrů dál je hospůdka Velká Klajdovka. Kempujeme, občerstvujeme se polívkou, někteří hladomíři si dávají i hranolky. A hrajeme Macháčka, přičemž nejvíc důvtipu u této hry prokazuje Kosťa. Autobus č. 78 nás pak veze do Slatiny, troleják do Šlapanice. Na Boudě rychlouklízíme, máme totiž trošku zpoždění. Rozcházíme se, začíná se stmívat, podobně jako na začátku celé akce. Dračích 24 hodin, prostě super výprava! Jura