Svišti ve Křtinách | Junák Šlapanice

Svišti ve Křtinách

V pátek 9.6.2017 jsme se sešli o půl pátý na konečné trolejbusu. Plni očekávání, kolik že těch našich Svišťů vůbec pojede na dvě noci do Křtin. A že se jich slezlo docela dost... Elinka, Mia, Míša, Agátka, Patrik, Vendelín, Matěj, Tomík, Esterka, Jituška a ti naši dva Vlci františek a Davson. Před pátou nasedáme do stopadesátjedničky směr Líšeň a tam přesedáme na další bus a ten nás veze až do Křtin. To teda byl zážitek! Vydýchaný vzduch, bus totálně nacvaklý, dusno, horko (smrad... :-D ) nervní lidé co jedou z práce... Nakonec jsme s Fí rády, že vystupujeme a žádné dítě nepotřebovalo po cestě sáček. Před klubovnou čekáme na zavazadla, který nám vezou naši hodní chlapi. Po sléze nám pomáhají nanosit vše do klubovny a nachystat spaní. Děti se pomalu vytrácí na hřiště a řádí. Chystáme večeři. Po večeři se oblékáme do mikin a jdeme do křtinského kostela. Je noc kostelů a jsou veřejnosti volně přístupné i ty místnosti, kam se běžně nikdo nedostane. Svišti jsou ukázkoví. Když se chtějí na něco zeptat, šeptají. Po prohlídce jdeme do klubovny a pomalu jdeme po hygieně spinkat. Ráno vaříme teplý čaj, krájíme tvarohové, ořechové a makové buchty. Chystáme se to jeskyní. Ale venku prší. Čekáme asi půl hodiny, déšť zeslábl a my můžeme konečně vyrazit. Cestou si povídáme a bereme několik keší. Na místě ale zjišťujeme, že se dnes prohlídky nekonají, protože je tam festival. Na Svištích je vidět, že jsou zklamaní a jednohlasně odsouhlasili, že půjdeme v neděli ráno znovu, že jeskyně chcou vidět Domlouváme se na devátou na ráno a po návštěvě suvenýrů míříme do klubovny, kde mají děti volnou zábavu a my vaříme brambory a sekanou. Po obědě někteří chvilku odpočívají, ale většina je na hřišti. Tak nás napadá jít odlovit ještě jednu kešuli a vzít Sviště na druhé hřiště u místní školy. Je tam nově udělaná běžecká dráha a samozřejmě i písek co slouží na skoky do dálky. Kdo si myslí, že děti zajímá hřiště, je na omylu. Všichni včetně Davsona a Františka končí na písku. Písek je prostě top :-) Odpoledne uteklo jako voda a my jdeme pomalu zpět do klubovny, kde chystáme večeři. Na některých je znát únava, přeci jen v pátek usnuly až po desáté večer a ráno už byly někteří před šestou vzhůru ... a vzhledem k tomu, že většina prcků chodí ještě po obědě spát, není se čemu divit, že o půl osmé jsou všichni v říši snů. Nedělní ráno je ve znamení balení spacáků a batohů. A také uklízení. Vzhledem k tomu, že jdeme do jeskyně na prohlídku, která trvá okolo hodiny a půl a pak se musíme zvládnout ještě naobědvat, je ranní shon a uklízení dobrá volba. Chvilku po osmé vyrážíme. Na místě už na nás čeká mladý pán, který byl určitě na festivalu, možná ani nešel spát... Ale roli průvodce zvládá levou zadní. A jako bonus jsou pro nás otevřeny nové prostory s modely letadel. Poutavé vyprávění a jeskyně je tak krásné, že zapomínáme na zimu. Ke konci už se opatrně Svišti ptají, kdy už bude konec, že je zebou ruce :-) Po prohlídce honéééém do klubovny uvařit oběd, umýt nádobí uklidit, naházet do aut batohy a šup na autobus. Někteří po cestě usínají, jiní si povídají zážitky z víkendu a těší se na rodiče, jak jim všechno popovídají. Ve Šlapanicích jsme o něco dřív a vzhledem k tomu, že jsme dostali slevu vstupného v jeskyních, jdeme do cukrárny a kupujeme si zmrzku. Mňam... Okolo půl třetí si děti přebírají rodiče. Všechny děti byly naprosto úžasný a za rok v květnu zase ve Křtinách! :-) Moňa a Fí