Veverčí výprava do Tišnova | Junák Šlapanice

Veverčí výprava do Tišnova

V sobotu  13.5. ráno jsme si daly s holkama sraz na hlavním nádraží v Brně. Počasí nás trošku překvapilo, těšily jsme se na květnovou slunečnou výpravu, ale sluníčko ne a ne vykouknout zpoza mraků. Hihňa nakoupila lístky na vlak, já jsem se stavila do obchodu pro potraviny a společně s Mončou, Míšou a Lvicí jsme se potkaly ve vestibulu. Nasedly jsme do vlaku a vyjely směr Tišnov. Ubytovaly jsme se v klubovně tišnovských skautů, nasvačily jsme se, a protože pršet naštěstí v sobotu nemělo, vyrazily jsme se ven projít.

Šly jsme podél řeky po červené značce do Dolních Louček. Cesta byla moc příjemná, dokonce jsme potkaly i stánek, kde prodávali párky v rohlíku, čemuž některé z nás neodolaly. Posilnily jsme se a pokračovaly dál na vyhlídku pod zříceninou hradu Lúčka. Vyšplhaly jsme kamsi nahoru do prudkého kopce a usadily jsme se na místě, odkud byl hezký výhled. Pojedly jsme sušenky, probraly všechna životně důležitá témata a pomalu se vydaly zase dolů. Po cestě zpátky jsme se zastavily ještě v Předklášteří podívat se na Porta Coeli. Prohlédly jsme si zdobenou bránu i kláštěrní zahradu, daly si zmrzku nebo kafíčko a po cestě zpět na základnu jsme se ještě na přání holek zastavily na prolízačkách.

Po návratu jsme se pustily do přípravy večeře, jak jinak, než těstovinového salátu.  Uvařily jsme těstoviny, nakrájely zeleninu a sýr a všechno to ještě s jogurtem smíchaly. Kdo chtěl, mohl si k tomu přidat ještě olivy. Bylo to profi a moc dobrý. Když nám trošku vytrávilo, rozhodly jsme se zahrát si Twister. Hrály jsme vlastně jen já s Hihňou a Mončou, Laura měla naražené rameno a Míšu zase rozbolelo koleno, takže  nám společnými silami vymýšlely co nejkrkolomnější pozice. Potom už jsme si vyčistily zuby, zalezly do spacáků a ještě dlouho do noci jsme kecaly.

Druhý den ráno holky nachystaly buchty k snídani a vyrazily jsme se projít na Květnici, což je kopec hned za skautskou základnou. S Hihňou a Mončou jsme prošmejdily všechny vyhlídky, Laura s Míšou na nás vždycky někde počkaly a daly odpočinout svým bolavým končetinám. Květnice je naleziště ametystů, taky jsme chvíli zkoušely hledat, ale kupodivu jsme žádný nenašly. Stočily jsme to zpět na základnu. Na oběd jsme si daly zbytek salátu ze soboty, pouklízely jsme, zabalily si a ještě nám zbyla chvíle si zahrát pár kol Twistru.

Zrovna začalo pršet, takže nám ani nevadilo že už jsme musely na vlak a domů.